Piše: M. Pehilj / Foto: Profitiraj.ba
Peugeot je sredinom septembra 2024. na tržište Bosne i Hercegovine uveo novi SUV 3008 koji donosi niz inovacija, a naša redakcija imala ga je nedavno detaljnije testirati. Testni Peugeot 3008 imao je opremu Allure, a pokretao ga je 1.2 litreni trocilindarski turbo benzinski motor 1.2 PureTech Hibrid sa 136 KS (100 kW), pri 5.500 okr/min (najveći okretni moment 230 Nm pri 1.750 okr/min) sa električnim motorom koji isporučuje 22 KS koji pri ubrzanjima pomaže turbo benzincu.
Uparen je sa novim 6-stepenim automatskim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom koji se u vožnji pokazao dobrim sa promjenama prijenosa tako da cijeli hibridni sklop djeluje vrlo efikasno. Uz napomenu, da vozač sam ne može upravljati hibridnim sistemom, odnosno da sam bira električni pogon. Taj proces je automatizovan, a napunjenost baterije vozač može vidjeti na digitalnom instrumentu (kapacitet baterije je 0,89 kWh, od čega je 0,43 kWh iskoristiv).
Ta opcija prvenstveno je korisna pri vožnji na kraćim relacijama u gradu i s manjim brzinama, što je osnovna prednost hibrida, a zahvaljujući tome prosjek potrošnje goriva u gradskim uslovima se može smanjiti na 6 litara, dok je pri većim brzinama ovaj 1.2 litreni turbobenzinac trošio i 8 litara, tako da smo u prosjeku na testu ukupno zabilježili potrošnju od oko 7 litara na 100 km.
Inače, u vožnji smo uočili da je ovjes podešen nešto tvrđe od očekivanog, ali ipak treba istaći da je ovaj SUV težak oko 1,7 tone u zavojima dobro upravljiv sa malo naginjanja.
Podsjetimo, Peugeot 3008 jedan je od najprodavanijih modela marke (u ponudi nove 3008-ice više nema dizelskih motora), a u proteklih je sedam godina primamio više od 1,3 miliona kupaca u 130 zemalja.
Nova modularna platform STLA Medium
Peugeot radi na elektrificiranju cjelokupne Peugeot game vozila te će do 2025. svi modeli imati elektrificiranu verziju, a do 2030. planira prodaju u Evropi bazirati isključivo na električnim vozilima.
Nova 3008-ica (treća generacija) proizvodi se u Francuskoj, u Sochauxu, a postavljena je na novoj modularnoj platformi, STLA Medium.
Gama modela temeljit će se na nivoima opreme Allure i GT, s tri paketa opcijske opreme kako bi izbor bio što jednostavniji. Na tržištu BiH nova 3008-icu dostupna je sa tri opcije pogona: hibridni model koji pokreće 1,2-litarski turbobenzinac potpomognut elektromotorom od 21 kW i baterijom kapaciteta 0,89 kWh, ukupne snage 136 KS i 230 Nm okretnog momenta. Ostatak ponude čine priključni hibrid, dok će od električnih opcija trenutno na tržištu BiH biti dostupan samo E-3008 s baterijom kapaciteta 73 kWh i snagom od 210 KS.
Prema najavama iz Peugeota, od februara 2025. godine, ponuda će biti proširena s Long Range verzijom koja uz bateriju kapaciteta 93 kWh ima domet od 700 km, kao i najsnažnije verzije sa pogonom na sve točkove i ukupnom snagom od 326 KS. U isto vrijeme stiže i priključni hibrid (PHEV) koji kombinuje 1,6-litarski turbobenzinski motor i elektromotor ukupne snage 195 KS i električni domet od 85 km.
Peugeot panoramski i-Cockpit
Novi Peugeot 3008 je prvi model u koji je ugrađen novi Peugeot panoramski i-Cockpit™, koji osigurava optimalna ergonomska svojstva i blago je zakrivljen prema vozaču, a opet dostupan i suvozaču.
Peugeotovi dizajneri povezali su dva od tri osnovna elementa i-Cockpita: head-up zaslon i veliki središnji dodirni zaslon. Oni su integrisani u 21-inčni zakrivljeni panoramski zaslon visoke rezolucije koji se proteže od krajnje lijeve strane armaturne ploče do središnje konzole. Ovaj je panoramski zaslon pričvršćen podnožjem sa stražnje strane te djeluje kao da lebdi iznad armaturne ploče. Efekt lebdenja dodatno je istaknut posebnim LED ambijentalnim osvjetljenjem ispod zaslona.
Na središnjem dijelu armaturne ploče smještene su tipke i-Toggle koje se mogu prilagođavati i programirati kako bi omogućile brz pristup deset omiljenih funkcija korisnika: počev od navigacije, podešavanja radio stanica, temperature klima-uređaja itd.
Središnja konzola nije pretrpana, čime se povećava prostor za odlaganje i bežično punjenje pametnih telefona. To je moguće jer je automatski mjenjač premješten na armaturnu ploču. On je sad smješten s desne strane upravljača, pored tipke Stop & Start. Treba istaći i da novi 3008 sada ima automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom, umjesto EAT8 automatskog mjenjača. Novi DCT mjenjač dolazi u verzijama sa 6 ili 7 stepeni prijenosa, ovisno od motora.
Kompaktni upravljač ključan je dio Peugeot i-Cockpita, a dobio je moderniji izgled. Redizajnirani središnji dio smanjen je i ‘odmaknut’ od krakova kako bi se postigao efekt lebdenja sličan onome na panoramskom zaslonu armaturne ploče. Nove tipke na kompaktnom volanu automatski detektuju prste vozača, ali aktiviraju se tek kad ih vozač pritisne, čime se izbjegavaju nenamjerne radnje. U vožnji je multifunkcionalni upravljač nudio sasvim dobar osjećaj kontrole i preciznosti.
Kako bi upravljanje bilo jednostavnije, nova 3008-ica je serijski opremljena stražnjom kamerom koja vozaču nudi prikaz iz dva ugla: straga ili odozgo.
Modernizovan dizajn sprijeda i straga
Peugeot je na novom modelu 3008 poboljšao i dizajn prednjeg kraja, zadržavši prepoznatljiv svjetlosni potpis u obliku triju kandži, ali je dizajn prednjih svjetala i maske posve nov. Prednja svjetla, izvedena u obliku tankih i profinjenih linija, smještena su iznad prednje maske te se protežu cijelim prednjim krajem.
Sve inačice modela imaju LED prednja svjetla. E-3008 GT serijski je dodatno opremljen novom Pixel LED tehnologijom marke Peugeot koja automatski prilagođava snop prednjih svjetala, održavajući optimalno osvjetljenje bez ometanja drugih sudionika u prometu.
Peugeot je takođe modernizirao i dizajn stražnjeg dijela fastbacka ‘lebdećim’ spojlerom. Stražnji kraj nove 3008-ice dinamičnog je dizajna, naglašen prepoznatljivim svjetlosnim potpisom u obliku triju kandži (u 3D izvedbi na inačicama GT), te osigurava dosta prostora u drugom redu sjedala i velik obim prtljažnika (520 litara bez obzira na vrstu motora – do 1.480 litara sa spuštenim zadnjim sjedištima), isto kao i u prethodnom modelu 3008. Sam prtljažnik može se podijeliti u dva nivoa tako da manje sitnice možete postaviti u samo dno.
Cijene i poticaji pri kupovini
Novi 3008 ima dužinu od 4.542 mm, širok je 1.895 mm, visok 1.641 mm, a međuosovinski razmak iznosi 2.739 mm. Model je dostupan je u šest boja karoserije. Zahvaljujući inovativnim dvobojnim pigmentima, plava boja Obsession mijenja se iz plave u zelenu, ovisno o osvjetljenju i uglu promatranja automobila. Posve nova plava boja Ingaro svojim odsjajem naglašava moderne linije novog modela 3008. Ostale dostupne boje su bijela Okenite, crna Perla Nera, siva Artense i siva Titanium.
Cijene novog Peugeota 3008 na tržištu BiH se kreću, počev od 63.116 KM (do registracije) za model 3008 Allure 1.2 Hybrid (100 kW/136 KS), dok taj model sa GT paketom košta 69.119 KM. Priključni hibrid 3008 PHEV uz Allure paket opreme koštat će 83.997 KM, za koji je moguće ostvariti poticaj u FBiH od 7.000 KM. Električni E-3008 (157 kW/210 KS), uz Allure paket opreme i bateriju kapaciteta 73 kWh koštat će 84.387 KM, uz mogući poticaj Vlade FBiH od 10.000 KM pri kupovni električnih automobila.
Kompletan cjenovnik vozila, opreme i tehničke karakteristike pogledajte ovdje
Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech 136 Hibrid e-DCT
CIJENA OSNOVNOG VOZILA: 63.116 KM
CIJENA OPCIJA TESTNOG VOZILA: 3.939 KM
Opcijska oprema:
– Bezižično punjenje telefona, Navigacija, Peugeot Panoramic i-Cockpit® sa 21” HD (1.501 KM)
– Alarmni uređaj i dodatno zaključavanje, Grijani volan, Prilagodljivi tempomat sa funkcijom STOP&GO (2.438 KM)
CIJENA TESTNOG VOZILA: 67.055 KM
Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech 136 Hibrid e-DCT – Specifikacije:
Motor: Blagi hibrid sa trocilindarskim, turbobenzinskim motorm i sinhornim elektromotorom u mjenjaču
Zapremina: 1.199 cm3, četiri ventila po cilindru
Najveća snaga / broj okretaja motora: 100 kW (136 KS) / 5.500 okr/min
Najveći okretni moment / broj okretaja motora: 230 Nm /1.750 okr/min
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,2 sekundi
Najveća brzina: 201 km/h
Baterija: Li-Ion kapaciteta 0,89 kWh
Pogon: na prednje točkove
Mjenjač: Automatski 6 stepeni e-DCT s dvostrukim kvačilom
Dimenzije guma: 225/55R19
Kombinirana potrošnja (fabrički dekarisana): 5,3 – 6,3 l/100 km
Potrošnja na testu: oko 7 l/100 km
Emisije CO2: 122 – 143 g/km, Euro 6e
Zapremina rezervoara za gorivo: 55 litara
Dužina: 4,542 m
Širina karoserije / s otvorenim vanjskim retrovizorima: 1,895 /1,934 / 2,108 m
Visina vozila: 1,641 m
Međuosovinski razmak: 2,739 m
Prevjes prednji / stražnji 0,940 / 0,863 m
Zapremina prtljažnika: 520 do 1.480 litara
Masa vozila: 1.695 – 1.706 kg
Najveća dozvoljena masa vozila: 2.080 – 2.100 kg
Nosivnost: 385 – 394 kg
Razmak od tla: 198 mm
Aerodinamika: Površina otpora zraka SCx: 0,750 m²
Garancija: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara