TEST: Peugeot 301 ALLURE 1.6 BlueHDi 100 EURO 6

Ovaj Peugeotov adut u B segment sa oznakom 301, koji je zapravo tehnički blizanac Citroena C-Elysee, značajno je redizajniran i poboljšan: od velike karakterne maske hladnjaka i prednjih LED dnevnih svjetala, do stražnjih svjetala s novom grafikom koje krase tri linije opalnog sjaja

0
6541
Karoserija novog Peugeota 301 je dizajnirana prema najnovijim smjernicama marke

Autor: M.Pehilj / Profitiraj.ba

Peugeot 301 prvi je automobil koji je Peugeot razvio posebno za segment B Sedan, a od lansiranja 2012. proizvedeno je više od 360.000 primjeraka diljem svijeta. Kako bi zadovoljili potrebe sve brojnijih kupaca u tom strateškom segmentu, Peugeot je lansirao osvježeni 301 s novim adutima, koji je od maja ove godine uveden i na tržište Bosne i Hercegovine.
Ovaj Peugeotov adut u B segment sa oznakom 301, koji je zapravo tehnički blizanac Citroena C-Elysee, značajno je redizajniran i poboljšan: od velike karakterne maske hladnjaka i prednjih LED dnevnih svjetala, do stražnjih svjetala s novom grafikom koje krase tri linije opalnog sjaja.
Iako testni Peugeot 301 1.6 BlueHDi 100 s opremom Allure, koji smo nedavno imali priliku voziti, nije bio opremljen sa velikim 7-inčnim zaslonom, osvježeni 301 u ponudi uključuje i ovaj dodirni zaslon koji prikazuje sliku kamere za vožnju unatrag te navigacijski sistem 3D TomTom. Korištenjem funkcije za povezivanje Mirror Screen triple play na ekranu se prikazuje i sadržaj s pametnog telefona, što predstavlja novitet u ovom automobilskom segmentu.
Na armaturnoj tabli su također i prekidači za klima uređaj. Prekidači za električno pomicanje sva četiri stakla nalaze se na centralnoj konzoli lijevo i desno od ručice mjenjača.
Vozač može sa sjedišta upravljati otvaranjem vrata i poklopaca. Ručke za otvaranje poklopca otvora za nalijevanje u rezervoar za gorivo i za otvaranje prtljažnika nalaze se na podu. Ako je vozilo opremljeno centralnim zaključavanjem, ručka za otvaranje prtljažnih vrata nije na podu, već se prtljažnik otvara pomoću prekidača na armaturnoj tabli, a otvaranje je moguće i uz pomoć daljinskog upravljača.

Visok nivo sigurnosti

Novi Peugeot 301 nudi visok nivo aktivne i pasivne sigurnosti. Manevrisanje u vožnji i parkiranje pojednostavljuju senzori za pomoć pri parkiranju unazad i kamera za vožnju unazad koja ne velikom ekranu prikazuje prostor iza vozila. Tu je i limitator brzine/tempomat, te asistenti za kontrolu stabilnosti ESP, sistem protiv blokiranja točkova ABS, pomoć kod kočenja u nuždi EBA, sistem za uključivanje sva četiri pokazivača pravca prilikom naglog kočenja te sistem kontrole pritiska u gumama.
Putnički prostor osim modernog izgleda je udoban i praktičan, kako za putnike na prednjim tako i na zadnjim sjedalima. Upotrebljeno podvozje sa 2,65 m međuosovinskog razmaka omogućuje udobnost za svih pet putnika. Putnici su zaštićeni prednjim i bočnim zračnim jastucima, a na zadnjim sjedalima sigurnosnim pojasevima. Zadnja sjedala su opremljena i Isofix pričvršćivačima za dječje sjedalice.
Prtljažnik zapremine 640 litara jedan je od najvećih u segmentu i može se jednim pokretom povećati zahvaljujući stražnjim sjedalima koja se mogu preklopiti u omjeru 1/3-2/3, tako da se obim može povećati na 1.332 litara.
Kako bi se naglasio elegantan profil Peugeota 301, izabrano je sedam nijansi boje karoserije od kojih su tri nove: siva Artense, siva Moka i plava Deep Blue.
Novi Peugeot 301 se proizvodi u Španiji, u gradu Vigo, u skladu sa najvišim proizvodnim standardima grupacije PSA (Peugeot-Citroen).
Vozna svojstva osvježenog 301 pružaju dobar spoj udobnosti i stabilnosti, bez obzira na uvjete vožnje.
Peugeot 301 ima naprijed ugrađen ovjes tipa pseudo-Macpherson, a straga polukrutu osovinu. Točkovi mogu biti opremljeni gumama GoodYear ili Bridgestone dimenzija 185/65 R15T ili gumama Michelin dimenzija 195/55 R16T s ugrađenim kočionim diskovima naprijed promjera 266 mm, a straga ovisno o državi 8 ili 9-inčne s bubanj kočnicama.
Podešavanje podvozja nudi dobar kompromis između udobnosti i ponašanja na cesti u svim uvjetima vožnje, mada radi objektivnosti treba reći da se neravnine i rupe na cesti u dobroj mjeri osjetno prenose i na karoseriju što može kod putnika da unese dozu nelagode.
U Peugoetu ističu da je ovjes kod svih izvedbi prilagođen i za ceste slabog kvaliteta, a na tržištima na kojima su uvjeti posebno oštri postoji mogućnost ugradnje štitnika motora.

Gama savremenih motora

Peugeot 301 je opremljen gamom savremenih motora (Euro 6) nove generacije koji pružaju užitak u vožnji i ekonomičnost.
U motornoj ponudi novost je provjereni trocilindarski 1,2-litreni benzinski motor PureTech od 82 KS (uparen sa 5-stepenim ručnim mjenjačem) koji je već ugrađen u više od milion Peugeotovih modela širom svijeta, a ovih dana je na natjecanju ‘International Engine of the Year Awards’ u Stuttgartu ponovo dobio nagradu za najbolji motor 2017. u kategoriji motora zapremine od 1 do 1,4 litara. Novina u ponudi je i najsavremeniji automatski mjenjač EAT6 s tehnologijom Quickshift koja je dostupna s benzinskim motorom 1.6L VTi 115.
Dizelski motor BlueHDi 100 1.6L je ekskluzivna kombinacija tehnologije selektivne katalitičke redukcije (SCR) i filtera krutih čestica s aditivom (DPF). Ovaj motor odlikuje se niskom potrošnjom u što smo se mogli i sami uvjeriti tokom testne vožnje (prosječna potrošnja u gradu i na autocesti iznosila manje od 5 llitara, što je ipak nešto više u odnosu na fabrički deklarisanu potrošnju u mješovitoj vožnji od 3,9 l/100 km.
Inače,dizelski 1.6L BlueHDi 100 opremljen je sa 5-stepenim ručnim mjenjačem ( kao i 1.6L HDi 92), a u kombiniranom ciklusu vožnje ispušta u okolinu 98 g CO2/km. Ovaj motor zapremine 1560 cm3, koji ispunjava standard Euro 6, razvija najveću snagu od 73 kW /100 KS pri 3750 okr/min i najveći okretni moment 254 Nm kod 1750 okr/min. Maksimalna brzina iznosi oko 183 km/h, a ubrzava do ‘stotke’ za 11 sekundi.
Najjeftiniji Peugeot 301 sa 1.2 PureTech 82 benzinskim motorom i paketom opreme Access do registracije košta 19.338 KM, a benzinac 1.6 VTi 115 (82 KS) sa opremom Active košta 23.690 KM, dok snažniji 1,6-litarski VTi 115 sa 115 KS, te 6-stepenim automatskim mjenjačem i paketom opreme Allure košta 27.404 KM.
Kod dizelaša, model 1.6 BlueHDi 100 sa paketom opreme Access do registracije košta 24.102 KM, sa opremom Active košta 26.541 KM, odnosno 27.647 KM sa opremom Allure.

Kompletan cjenovnik, opcijske opreme i tehničke karakteristike novog Peugeota 301 možete vidjeti ovdje.

Cijena osnovnog vozila 1.6L BlueHDi 100 – bez opcija: 27.647 KM
Cijena opcija: 1.294 KM
Cijena po cjenovniku: 28.941 KM
Cijena testnog vozila za krajnjeg kupca 24.889,26 KM (Ponuda važi do 31.08.2017.)

Serijska oprema:
Sistem za kontrolu stabilnosti vozila (ESP), sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova – ASR, ABS sa sistemom za pomoć kod naglog kočenja, detektor niskog pritiska u gumama, indikator promijene stepena prijenosa, automatsko uključivanje dnevnih svjetala, tempomat i limitator brzine, daljinsko centralno zaključavanje (3 dugmeta), automatsko zaključavanje u vožnji, dugme za otvaranje vrata prtljažnika na daljinskom upravljaču, otvaranje vrata prtljažnika iz unutrašnjosti vozila, osvjetljenje u prtljažniku, sistem ISOFIX (2 na zadnjim sjedalima), indikator za nezakopčan sigurnostni pojas za vozača, pirotehnički zatezači pojaseva na prednjim sjedala, električni servo volan podesiv po visini, otvaranje poklopca rezervoara iz unutrašnjosti vozila, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci na prednjim sjedalima. električni podizači prednjih stakala, pretinac ispred suvozača sa poklopcem, putni računar, po visini podesivo vozačevo sjedalo, električni podizači prednjih i zadnjih stakala, LED dnevna svjetla, radio CD MP3 sa komandama ispod volana (4 zvučnici + AUX priključak), Bluetooth za handsfree telefoniranje, emitiranje muzike sa USB Box, emitiranje muzike sa telefona (Audio streaming), električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, prednje maglenke, vanjski retrovizori i ručice na vratima u boji karoserije, preklopiva stražnja klupa (2/3 -1/3), elektronski klima uređaj, srednji naslon za ruke i pretinac.

Opcijska oprema:
Zadnji parking senzori sa prikazom na ekranu (469 KM)
Siva Artense metalic boja (825 KM)

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE 1.6L BlueHDi 100:
Zapremina: 1560 cm3
Najveća snaga / broj okretaja motora: 73 kW (100 KS) / 3750 okr/min
Najveći okretni moment / broj okretaja motora: 254 Nm / 1750 okr/min
Mjenjač: ručni 5+1
Najveća brzina: 183 km/h
Ubrzanje 0 do 100 km/h: 10,8 / 11,9 sekundi
ECE – potrošnja u gradu: 3,8 – 4,6 l/100 km (ovisno o vrsti guma)
EUDC – potrošnja izvan grada: 3,3 – 3,4 l/100 km
Potrošnja u mješovitoj vožnji : 3,5 – 3,9 l/100 km
Emisije CO2: 90 – 101 g/km
Kapacitet rezervoara: 50 litara
Dužina: 4,445 m
Širina sa zatvorenim/otvorenim retrovizorima: 1,785 / 1,953 m
Visina vozila (sa punim rezervoarima): 1,466 m
Međuosovinski razmak: 2,652 m
Zapremina prtljažnika: 640 litara
Masa praznog vozila (sa punim rezervoarima): 1.090 kg