
Piše: M. Pehilj / Foto: Profitiraj.ba
Nakon kraće vožnje početkom ove godine tokom prezentacije u Sarajevu i uvođenja nove, treće generacije modela Peugeot 5008 na tržište Bosne i Hercegovine, nedavno smo imali priliku detaljnije testirati ovaj SUV sa sedam sjedišta namijenjenog većoj porodici.
Inače, od lansiranja prve generacije 5008 (monovolumen) Peugeot je do sada prodao više od 700.000 jedinica ovog modela. Dodajmo da je sada novi Peugeot 5008 dostupan uz garanciju od 8 godina ili 160.000 km u okviru programa Allure Care.
Sa modelom 5008 (proizvodi se u tvornici u Sochauxu) Peugeot pokazuje koliko je fleksibilna platforma STLA Medium grupe Stellantis i ovo je prvi model u kojem je iskorištena njezina proširena konfiguracija. Međuosovinski razmak nešto duži od 2,7 metara čini ga izuzetno prostranim, a ukupno je dugačak oko 4,9 metra. Što se tiče opreme u ponudi su dva nivoa: Allure i GT, s tri opcijska paketa.
U ponudi pogonskih sklopova nove 5008-ice više nema dizel opcije i sada su dostupni: ulazni hybrid (trocilindarski turbobenzinac) sa 136 KS (koji smo imali na testu), zatim plug-in hibrid sa 195 KS i dvije potpuno električne verzije s baterijama kapaciteta 73 kWh i 97 kWh, ali s tri različite verzije snage – 210 i 230 KS i dualni motor snage 320 KS s pogonom na sve točkove.
Ulazni hibridni pogonski sklop temelji se na 1,2-litarskom trocilindričnom benzinskom motoru koji u kombinaciji s 48-voltnim blago hibridnim sistemom zajedno proizvode 136 KS pri 5.500 okr/min. Uz najveći okretni moment 230 Nm pri 1.750 okr/min čega električni motor isporučuje 22 KS. Ukupni kapacitet baterije je 0,89 kWh od čega je 0,43 kWh iskoristiv.
U samoj vožnji primjetan je vrlo efikasan rad rekuperacije električne energije tako da se baterija vrlo brzo puni na kočenju i puštanja papučice gasa. Ipak, zbog male zapremine motora, pri naglim zahtjevima ubrzanju osjeća se potreba za većom snagom motora. Pomenimo i da rekuperacija omogućava vožnju na električnu energiju pri manjim brzinama, što smanjuje potrošnju goriva. Međutim, vozač ne može upravljati hibridnim sistemom, na način da odabere samo električni pogon. Sav proces je automatizovan i vozač može samo pratiti tok energije i stanje baterije na velikom ekranu i-Cockpita.
S novom platformom nova 5008-ica dobila je i novi automatski mjenjač sa šest stepeni prijenosa i duplim kvačilom. U mjenjač je integrisan električni motor koji omogućava automobilu električni pogon pri samom kretanju ili vožnju pri malim brzinama. Pri zahtjevnim ubrzanjima električni motor u punom kapacitetu pomaže turbo benzinskom motoru pri ubrzanju za preticanje. Ovjes je podešen tako da pruža visok nivo udobnosti, ali i dobru stabilnost u vožnji.
Dizajneri vole istači da 5008-ica simbolizira pokret. Nagib stražnjeg prozora naglašavaju profinjeni elementi dizajna na bočnim stranicama, a prednji kraj opremljen je novim svjetlosnim potpisom u obliku triju vertikalnih linija (inspirisan lavljim kandžama) i inovativnom prednjom maskom koja se uklapa u boju karoserije. Svjetlosne grupe sada koriste naprednu Pixel LED tehnologiju, koja osigurava optimalnu vidljivost u svim uslovima vožnje. Relativno visoka bočna linija i naglašena ‘ramena’ daju mu snažnu prisutnost na cesti, a svemu tome pridonose i izdašne dimenzije s dužinom od oko 4,9 m, širinom 1,9 m i visinom 1,7 metra te težinom od blizu dvije tone. Estetika zadnjeg dijela ostavlja utisak tehnološki naprednog i funkcionalnog SUV-a, a LED svjetlosne grupe s prepoznatljivim motivom lavljih kandži su dodatno unaprijeđene, nudeći sofisticiraniji svjetlosni efekat. Ukupnom dojmu elegancije doprinose veliki točkovi od 19 inča, koji u kombinaciji s naglašenim lukovima blatobrana, dodatno ističu SUV karakter vozila.
Unutrašnjost novog Peugeota 5008 donosi značajne promjene u ergonomiji, tehnologiji i kvaliteti materijala. Vozačka pozicija je povišena i daje odličan pregled nad cestom, a sjedišta su ergonomski oblikovana i nude visok nivo udobnosti, uz dostupnu opciju grijanja. Zvučna izolacija kabine je na visokom nivou, smanjujući vanjsku buku i omogućavajući ugodnu atmosferu unutar vozila.
Nova generacija Peugeot i-Cockpita pruža potpuno digitalizovano korisničko iskustvo, s futurističkim izgledom i naprednim funkcionalnostima. Centralni element je veliki, zakrivljeni 21-inčni lebdeći ekran (kao i kod nove 3008-ice) koji objedinjuje digitalnu instrument tablu i multimedijalni sistem.
Jedna od glavnih komponenti Peugeot i-Cockpita® je kompaktni upravljač koji je izmijenjen kako bi ponudio još veću udobnost u vožnji. Tu je više od 40 sistema za sigurnost i pomoć u vožnji te elemenata sigurnosne opreme koje vode korak bliže ka poluautonomnoj vožnji.
Na središnjem dijelu armaturne ploče smještene su tipke i-Toggles® koje se aktiviraju na dodir, a mogu se u potpunosti personalizirati i programirati kako bi osigurale pristup do deset omiljenih funkcionalnosti korisnika: pozivanje kontakta, pokretanje navigacije do često korištenih odredišta, namještanje omiljene radio-stanice, postavljanje idealne temperature klima-uređaja itd.
Zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku (2,74 m) nova 5008-ica putnicima u drugom redu sjedala pruža veliki prostor za noge, dok treći red sjedala postavlja nove standarde udobnosti u segmentu C-SUV-ova. Drugi red opremljen je udobnim sjedalima koja kombiniraju kliznu klupu preklopivu u omjeru 60:40 sa naslonima omjera 40:20:40, čime se postiže savršena modularnost i udobnost. Nova 5008-ica može prevesti do sedam putnika. Pristup trećem redu olakšan je sistemom automatskog preklapanja sjedišta drugog reda. Radi objektivnosti, dva sjedišta u trećem redu (dolaze serijski) zbog nižeg položaja prevshodno su namijenjena za djecu i tinejdžere, a prtljažnik u toj konfiguraciji ne nudi puno prostora.
Peugeot 5008 odlikuje se obimom prtljažnika od maksimalnih 916 litara u konfiguraciji s pet sjedišta, odnosno 348 litara u konfiguraciji sa sedam sjedišta.
Nova 5008-ica dostupna je u šest boja: Obsession plava (bila na testnom vozilu), Ingaro plava (besplatna boja), Okenite bijela, Perla crna-nera, Artense siva i Titanium siva. Nivo opreme GT serijski uključuje dvobojnu karoseriju sa sjajnim crnim krovom.
Hibridna 5008-ica imala je sasvim pristojnu potrošnju na našem testu – u prosjeku oko 6,8 litara na 100 km u kombinovanoj vožnji (grad-otvorena cesta). Sve u svemu, Peugeot 5008 treće generacije predstavlja prostran i tehnološki napredan SUV, a ekonomična hibridna tehnologija čine ga konkurentnim u svojoj klasi.
Što se tiče cijena na tržištu BiH, pomenimo da 5008 Allure hibrid 136 KS košta oko 68,8 hiljada KM, sa GT opremom Hybrid 136 e-DCT košta oko 74 hiljade KM, dok električni 5008 Allure 73 kWh 210 košta oko 86 hiljada KM, dok 5008 Allure PHEV 195 e-DCT do registracije košta blizu 90 hiljada KM.
Inače, cijena testnog vozila (Peugeot 5008 GT Hybrid 136 e-DCT) sa dodatnim opcijama i plavom bojom Obsession iznosila je oko 78 hiljada KM.
Novi Peugeot 5008 GT Hybrid 136 e-DCT:
Cijena osnovnog modela: 73.808 KM
Cijena opcija testnog vozila: 4.371 KM
Opcijska oprema:
Plava boja Obsession (1.182 KM)
Opcijski paket AB13 + ZVJF (3.189 KM): Prednji i zadnji parking senzori, te bočni senzori za kontrolu vozila; Prednja, zadnja i bočna kamera (ukupno 4 kamere): Paket Driver Assistance PLUS (HIA 2.0); Sistem kontrole zadržavanja trake (lijevo / desno / centar); Sistem za promjenu trake; Detekcija poprečnog saobraćaja pri vožnji unazad (Rear Warrning); Bočno osvjetljenje u retrovizorima (Welcome Light); Promjena ugla retrovizora pri vožnji unazad (memorija); Kontrola mrtvog ugla, Alarmni uređaj,
Cijena testnog vozila s opcijama: 78.179 KM
Cijena testnog vozila s Peugeot finansiranjem: 76.679 KM
Tehničke karakteristike:
Motor: Blagi hibrid s trocilindarskim, turbobenzinskim motorom i sinhornim elektromotorom u mjenjaču
Radna zapremina 1.199 cm3, četiri ventila po cilindru
Najveća snaga 100 kW/136 KS pri 5.500 obr/min
Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min
Baterija: Li-NMC kapaciteta 0,89 kWh – iskoristivi kapacitet 0,43 kWh
Pogon: Na prednje točkove
Mjenjač: Automatski e-DCT 6-stepeni s dvostrukim kvačilom
Točkovi: 19-inčne aluminijske felge, gume 225/55 R19
Performanse: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11,3 s; najveća brzina 200 km/h
Aerodinamika: Površina otpora zraka SCx 0,750 m²
Kombininovana potrošnja goriva – deklarisana: 5,3 – 6,3 l/100 km
Kombinovana potrošnja na testu: prosjek 6,8 l/100 km
Prosječna emisija CO² (prema WLTP): 122-143 g/km
Euro 6.4.
Zapremina rezervoara: 55 l
Dimenzije D/Š/V: 4.901 / 1.895 / 1.694 mm
Međuosovinski razmak: 2.739 mm
Zapremina prtljažnika: 348 – 916 l
Masa vozila: 1.822- 1.833 kg
Najveća dozvoljena masa vozila: 2.350 kg
Nosivnost: 517 – 528 kg
Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara