Finance je u svom novom godišnjem Global 500 izvještaju predstavio najvrijednije svjetske brendove u 2022. godini.
Sa povećanjem od 35% u odnosu na prošlogodišnji izvještaj, Apple je zadržao prvo mjesto na listi Top 100 najvrednijih svjetskih brendova u 2022. godini, sa vrijednošću od 355,1 milijardi dolara. Ovo je najveća vrijednost nekog brenda ikada zabilježena u istoriji Global 500 izvještaja, koji se objavljuje svake godine od 2007.
Kao jedna od najvećih svjetskih tehnoloških kompanija, Apple dominira tržištem pametnih telefona, posebno u SAD-u, gdje više od 50% operativnih pametnih telefona sada čine iPhone.
Na drugom mjestu je Amazon s vrijednošću brenda od 350,3 milijarde dolara. Ovo nije iznenađenje, s obzirom na to da je tehnološki gigant ozbiljan rival Appleu na rang listi, a čak je bio i na prvom mjestu u prethodnim izdanjima izvještaja, navodi VisualCapitalist.
Google je treći sa vrijednošću brenda od 263,4 milijarde dolara, a slijedi Microsoft sa vrijednošću od 184,2 milijarde dolara, zatim još jedna američka kompanija Walmart čija je vrijednost procijenjena na 111,9 milijardi dolara.
Južnokorejska Samsung Group je na 6. mjestu sa vrijednošću od 107,3 milijarde dolara, a slijedi Facebook sa 101,2 milijarde dolara, te kineska bankarska grupacija ICBC čija je vrijednost procijenjena na 75,1 milijarde dolara. Na 9. mjestu je kineski Huawei sa vrijednošću od 71,2 milijarde dolara, dok je američka telekomunikacijska kompanija Verizon na 10. mjestu sa procijenjenom vrijednosti od 69,6 milijarde dolara.
Među najbrže rastućim brendom je i TikTok, koja je zabilježila povećanje vrijednosti brenda za 215% u odnosu na prethodnu godinu. Između 2019. i 2021. godine, platforma je doživjela vrtoglavi rast korisničke baze sa 291,4 miliona na 655,9 miliona u samo dvije godine. Ako se ovaj rast nastavi, TikTok bi mogao dostići skoro milijardu korisnika do 2025. godine, prema projekcijama Insider Intelligence-a.
Najvrjedniji sektori
Više od trećine brendova na listi spada u sektor tehnologije i usluga. Zajedno, ova kategorija ima vrijednost brenda od 2 biliona dolara.
Mediji su drugi najvredniji sektor – 19% od 100 najboljih brendova spada u sektor medija i telekomunikacija, uključujući Google, Facebook i WeChat.
Covid-19 je delimično razlog za to, jer je korištenje medija poraslo tokom globalne pandemije. Na primjer, u prvih devet meseci 2021. godine, dnevna upotreba Snapchat-a porasla je za 77%. Kako ograničenja zbog pandemije slabe širom svijeta, a upozorenja o globalnoj recesiji prijeti ekonomskom rastu, izvještaj za narednu godinu mogao bi da zabilježi neke velike promjene u vrijednosti brenda.
Inače, najviše top-brendova u svijetu je u SAD (50) i Kini (23), koji ukupno imaju 73 od 100 najboljih brendova na rang listi. Poređenja radi, prije deset godina, samo šest kineskih kompanija našlo se na Brand Finance top 100 listi, a nijedna od njih nije bila među prvih 30 po vrijednosti brenda.
Dodajmo i da samo šest zemalja u svijetu čine 94% liste. Iza SAD i Kine, najviše top-brendova je u Njemačkoj (8), zatim Japanu (7), Južnoj Koreji (3), Ujedinjenom Kraljevstvu (3)…
Zanimljivo je da evropske zemlje čine samo 14 posto liste, što je dokaz koliko je ekonomska dominacija Evrope opala u posljednjih nekoliko decenija. Šezdesetih godina prošlog vijeka, Evropa je činila skoro trećinu ukupnog svjetskog BDP-a. Međutim, do 2017. godine taj procenat je pao na 16%. Prema prognozi Pardee centra Univerziteta u Denveru, očekuje se da će udio EU u globalnom BDP-u pasti na 10% do 2100. godine.