Njemačko je tržište rabljenih automobila vrlo indikativno i za našu regiju, budući da velik broj vozila iz te zemlje stiže i na naše ceste. U posljednje vrijeme njemački ADAC bilježi pad cijena rabljenih električnih modela.
Razlozi za to su prije svega ekonomski – takva su vozila još uvijek relativno skupa, a uštede na punjenju strujom, u odnosu na klasična goriva, sve su manje. Dodatno, mnogi kupci radije će se odlučiti za novo električno vozilo pa dobiti državne poticaje za njih.
Posljedično, ako se rabljeni električni automobili ne kupuju, logično je očekivati pad njihove cijene – a upravo to sada je zabilježio njemački autoklub ADAC.
ADAC piše da tržište rabljenih električnih automobila raste brzo, sve je veća ponuda, dok kupcima, za razliku od novih vozila, rabljena mogu biti isporučena odmah. Električni automobili tako postaju sve prihvatljivija alternativa.
Navode i primjere: dvije godine star Tesla Model 3 Standard Range Plus prošle se jeseni prodavao za 38.550 €, a danas je takav model u prosjeku istaknut po cijeni od 31.900 € (-17%). Dvije godine star VW ID.3 Pro S pojeftinio je u dvije godine za 13% (s 33.100 € na 28.850 €), a Hyundai Kona trend 64 kWh za čak 22% (s 35.050 € na 27.400 €).
Trenutačni razvoj tržišta rabljenih vozila, uz općenito niske operativne troškove (uključujući poticaje i ostale benefite) mogu kupcima olakšati prijelaz na elektromobilnost u kratkom roku, prenosi Autonet.hr. No, ADAC navodi i da je pri kupovini rabljenog e-vozila treba razmotriti neka ključna pitanja: gdje ćete ga puniti i po kojoj cijeni te svakako provjeriti trenutačno stanje baterije (preostali iskoristivi kapacitet, ispravnost i opće stanje).