
Wizz Air, najbrže rastuća aviokompanija u Evropi, obavio je svoj promotivni zeleni demonstracijski let na posebnoj ruti između Bukurešta i Liona.
Operacije su podrazumijevale djelimično korištenje održivog avionskog goriva(SAF) – gorivo koje je proizvedeno od održivih sirovina. Uključujući još održivije prakse, let je poletio s međunarodnog aerodroma Henri Coanda u Bukureštu i sletio na aerodrom Lyon-Saint Exupery, kao dio zajedničkih napora velikih aviokompanija i povodom održavanja konferencije o održivoj mobilnosti Evropske unije – Dana povezivanja Evrope 2022.
Dovedene na viši nivo kroz avion Airbus A321neo, osnovni proizvod u izdržljivoj avijaciji, zelene demonstracione operacije koje koriste djelimično održivo avionsko gorivo (SAF) predstavljaju ključni trenutak za Wizz Air i avioindustriju. Održivo avionsko gorivo (SAF) je mješavina konvencionalnog avionskog goriva i biomlaznog goriva, napravljenog od otpada i ostataka koji potiču iz kružne ekonomije, što može smanjiti emisiju CO2 do 90% tokom svog životnog ciklusa.
Tokom demonstracionih operacija, Wizz Air je uzeo 4,5 tona mješavine SAF goriva (dobijenog od korištenog jestivog ulja) koja se sastoji od 30% čistog SAF-a i 70% goriva Jet A1. Ovo je pomoglo Wizz Airu da postigne trenutno najniže moguće emisije po putničkom kilometru u Evropi od aviokompanija koje učestvuju u ovom održivom naporu. Wizz je letio sa mješavinom SAF-a od 14,2%, što je rezultiralo smanjenjem emisije CO2 od 12,8%. Aviokompanija već koristi flotu efikasnih motora i aviona svjetske klase, koji su ključni za niske emisije. Wizz Air je ponosan što ima jednu od najmlađih flota u Evropi, sa prosječnom starošću flote od 4,93 godine, koja će nastaviti da se poboljšava i smanjuje na 3,6 godina do 2024. godine, a još više na 3,2 godine do 2026. godine.
Ovo je bio zeleni let i u pogledu pruženih usluga, pokazujući da se održiva avijacija može implementirati na svim nivoima iskustva putovanja, uz istovremeno pružanje vrhunskih usluga putnicima.
Putnik koji putuje Wizz Airom imat će u prosjeku CO2 otisak od samo 57,2 grama po putničkom kilometru (prije Covida). Kad bi svaka aviokompanija bila jednako efikasna, evropske emisije CO2 iz avijacije bi se smanjile za 34%. Osim moderne flote, Wizz Air ne leti polupraznim avionima, nema sjedišta u poslovnoj klasi i leti samo direktnim rutama. Dakle, izbjegava nepotrebno zagađenje i prihvatanje transporta s niskim emisijama.