Zašto je propalo spajanje Nissana i Honde: Među ostalim i zbog – hibrida!

0
73
U Hondi su, prema navodima japanskih medija, tražili od Nissana da napusti svoju hibridnu tehnologiju

Honda i Nissan trebali su oformiti veliki japanski automobilski konzorcij, dodatno ga ojačati pristupanjem Mitsubishija te tako ojačati svoju tržišnu poziciju. Međutim, kako je objavljeno prošle sedmice, pregovori su propali, a službeno su predočeni tek neki razlozi za to: primjerice, razilaženje u planovima kad je riječ o strukturi nove holding kompanije i vodećoj ulozi Honde – što se upravi Nissana nije dopalo.
No, osim korporativne strukture i poslovne politike, razgovori su bili zapeli i zbog razilaženja u pogledu pogonske tehnologije, koju bi nova vozila trebala koristiti.
U Hondi su, prema novim saznanjima japanskih medija, tražili od Nissana da napusti svoju hibridnu tehnologiju pogona poznatu kao e-Power te svoje automobile u budućnosti prebaci na njihov hibridni sistem. Pogoni označeni kao e-Power Nissanova su inovacija kojom se oni ponose. Nije riječ o klasičnom hibridu u kojem je motor s unutarnjim sagorijevanjem spojen na prijenos, već se on koristi tek kao ‘range extender’, odnosno radi samo kako bi stvorio električnu energiju, koja pak pokreće glavne elektromotore.
Zahvaljujući takvoj konfiguraciji hibridna se vozila e-Power u vožnji ponašaju poput onih električnih, dajući trenutno, snažno i glatko ubrzanje te omogućavajući vožnju samo s jednom pedalom. U Nissanu stoga nisu mogli prihvatiti napuštanje vlastitog pogonskog sklopa, u čijem su korištenju tržišni lideri te koji su već planirali u trećoj generaciji ugrađivati u nove modele u narednim godinama. Taj prijedlog im je povrijedio ponos – navodi Japan News, prenosi Autonet.hr.
Nova generacija e-Powera donosi 20% veće uštede na gorivu u odnosu na aktualnu, isto toliko je i jeftinija za proizvodnju, a iskorištava razne inovacije u benzinskom motoru na kojima su posljednjih godina radili u Nissanu. Prvi automobili s tim sistemom pojavit će se već ovoga proljeća, a bit će to model Rogue e-Power za američko tržite te nešto kasnije i novi Qashqai za Evropu.
S druge strane, Honda nastavlja razvoj svog sistem e:HEV, zasnovanog na benzinskim motorima s također nešto efikasnijim Atkinsonovim ciklusom.