Odnosi s javnošću država postaju sve važnije dok klasična diplomacija odlazi u prošlost; Trebamo više slušati jedni druge da bi nam bilo bolje; I da učimo i da dijelimo znanje – preduslovi su za napredak.
Ovo su tek neke od poruka koje su obilježile ovogodišnju regionalnu konferenciju o odnosima s javnošću – PROACTIVE 2023. Trodnevni skup je održan je u hotelu Rajska dolina na Jahorini, a okupio je praktičare iz komunikacijske struke u korporacijama, institucijama, ljude iz medija, menadžmenta i ljudskih resursa iz cijelog regiona.
Profesor dr Božo Skoko podsjetio je da su globalizacija, masovna demokracija i dostupnost informacija učinile da se povijest događa pred TV kamerama, a 21. stoljeće pripada onoj državi koja priča bolje priče.
Vladimir Vulić je kroz primjere Levi’s, Coca-Cola, ENRON, Kajli Džener, McDonalds, Gillette i najaktuelniji skandal sa kompanijom Teranos i Elizabeth Holmes ukazao na značaj ali i jednostavnost inovacija koje neće upaliti ako nema ljudskog faktora i emocije.
”PR je sada psovka, a najgori posao u odnosima s javnošću napravili sami PR praktičari” – potvrdili su u panelu ‘Greenwashing, brainwashing, spin, prikriveno oglašavanje ili najgori posao koji je PR ikad napravio’ Nataša Pavlović Bujas, Peđa Ašašanin Gole i Una Mesić.
PR je neophodan sportu i sportistima, složili su se Vuk Brajović, Vojin Veličković i Jasmin Ligata. Ipak, utisak je da time novinari gube ekskluzivitet, dok PR praktičari stvaraju monopol na informaciju. Ovaj trojac je objasnio da sportski PR stručnjaci imaju ključnu ulogu u kreiranju brenda sportiste, osiguravajući im vrijeme za odmor i trening, istovremeno plasirajući informacije o njihovim rezultatima na vrijeme.
PROACTIVE je nastavljen ‘Intenzivnim treningom za um’ dr Dragane Đermanović, u kome je fokus bio na znanju, učenju i mišljenju.
“Živimo u svijetu u kojem je mnogo važnije da izgledamo pametni, nego da budemo pametni”, poručila je Đermanović i podijelila alate i tehnike uz pomoć kojih će prisutni trenirati svoj mozak i dolaziti do kognitivnih spoznaja i zasigurno promjene svog života u budućnosti.
”Mnogo je važnih pitanja koja smo otvorili, tema o kojima smo učili i diskutovali a najvažniji zaključak je da moramo da preuzmemo odgovornost za svoju profesiju, njenu etičnost, uticaj koji naša praksa ima ali i uticaj koji treba da napravi – da bismo imali bolje živote, društva i ekonomije”, poručili su organizatori, agencija PRIME Communications i PROACTIVE Club.